Stylista fryzur

Można zastanawiać się godzinami, dlaczego dawniej zawód ten był nazywane fryzjerstwem, a aktualnie przeżywa odrodzenie i nie mamy do czynienia ze zwykłymi fryzjerami, ale ze stylistami fryzur. Być może poprzednia nazwa sugeruje, że jest to zawód rzemieślniczy, wyuczony, natomiast stylista fryzur to pewnego rodzaju artysta. Osoba, która nie czeka na wytyczne od klienta, który trafia do jego salonu, ale wychodzi z inicjatywą, proponuje, być może nowatorskie rozwiązania. Bardzo często w programach telewizyjnych, w których przeprowadza się metamorfozy uczestników obecni są styliści. Oni kreują nowy wizerunek tych postaci, w pewnym sensie zmieniając ich życie. Bo tak naprawdę w wielkim stopniu o tym, jak jesteśmy postrzegani przez otoczenie decyduje nasz wizerunek- makijaż, stój oraz fryzura. Przyjrzyjmy się bliżej owym stylistom fryzur. To najczęściej osoby o bardzo bogatej wyobraźni, niebojący się nowatorskich rozwiązań, takie, które chcą się rozwijać i kształcić, tak aby stawać się jak najlepszymi w swoim fachu. Styliści poza pracą w salonach fryzjerskich mogą znaleźć także prace przy różnego rodzaju sesjach zdjęciowych, produkcjach telewizyjnych, w teatrach. A wiec mają bardzo szeroki wachlarz możliwości. Doświadczeni styliści zapewniają bardzo wysoki poziom obsługi klienta, tak aby osoby przychodzące do salonu chciały to robić regularnie. To tak zwane wyrabianie marki zapewnia styliście content, a wiec nie musi się on martwić o swoją klientelę, ponieważ pod jego drzwiami ustawiają się kolejki chętnych do skorzystania z jego usług. Dzięki temu stylista ma możliwość rozwijania swojej marki, zatrudniania pracowników, poszerzania zakresu wykonywanych usług. Zatrudniając specjalistów w określonej dziedzinie związanej ze stylizacją włosów na przykład koloryzacja lub strzyżenie możemy podzielić naszych pracowników- stylistów fryzur tak, aby każdy z nich wykonywał tylko te zadania, na których zna się najbardziej, pozwoli to usprawnić pracę salonu, oraz podnieść jego prestiż. Jeśli już o prestiżu mowa to jak wiadomo to reklama jest dźwignią handlu. Jak zapewnić swojemu salonowi lub pojedynczemu styliście odpowiednią reklamę. Po pierwsze należy skupić się na portalach social media. Konieczne jest założenie fanpage na Facebooku, dzięki temu możemy promować swoje usługi na różnego rodzaju branżowych grupach, portal ten umożliwia również kontakt z klientami- umawianie na wizyty. Swoją energię i czas warto również poświęcić na założenie konta na instagramie i dodawanie na ten portal zdjęć z najlepszymi swoimi pracami, nie zapominając o dodaniu odpowiednich hasztagów oraz lokalizacji. Warto również obserwować i komentować konta o podobnej tematyce to zapewni nam ruch na profilu. Istnieje także portal- booksy, na którym możemy umieścić nasz cennik oraz umożliwić naszym klientom rezerwacje wizyt online. To obecnie najlepszy sposób rezerwacji wizyt dla obu stron. Stylista nie musi obierać telefonów przerywając sobie pracę, natomiast klient od razu widzi dostępne terminy i może się do nich dostosować. Stylista fryzur powinien również pamiętać o ciągłym rozwoju swoich umiejętności, szukaniu inspiracji. Bardzo dobrym pomysłem jest uczęszczanie na różnego rodzaju kursy i szkolenia, dzięki nim mamy dostęp do najnowszych kosmetyków, wzbogacamy swój warsztat oraz poznajmy innych stylistów i możemy się wzajemnie inspirować. Bardzo często na szkoleniach można otrzymać kosmetyki do przetestowania lub vochery ze zniżkami na różnego rodzaju produkty. Testowanie nowości jest bardzo ważne w tej pracy, ponieważ non stop firmy wypuczają kosmetyczne nowości i zaciszu swojego salonu ciężko jest być z tym na bieżąco. Warto też spotykać się z innymi stylistami czerpać od nich wiedzę, inspirować się. Jeśli chodzi o kształcenie stylisty fryzur w naszym kraju to należy ukończyć zasadniczą szkołę zawodową o profilu fryzjerstwo, a następnie szukać praktyk w salonach fryzjerskich. Można zacząć od zwykłego osiedlowego salonu, gdzie nauczą nas samych podstaw, ważne, aby osoby tam pracujące chciały nam cokolwiek przekazać i czegoś nas nauczyć. Jeśli poznamy zasady działania tego salonu i poczujemy, że od obecnych tam stylistów już nic się nie nauczymy warto poszukać czegoś lepszego, czegoś co da nam jeszcze większą wiedzę. Oczywiście po raz kolejny wystartujemy z pułapu praktykanta, ale tylko nabywanie kolejnych umiejętności może zrobić z nas dobrego stylistę fryzur, wiec warto szlifować swój fach u coraz to lepszych mentorów. Niestety bardzo często początkowo nasza praca będzie darmowa lub bardzo mało opłacalna, nie należy się jednak zniechęcać. Tak wygląda to w większości zawodów, wiec warto poszukać wsparcia finansowego u rodziców, lub znaleźć sobie na ten czas jakąś pracę dorywczą. Stylista fryzur to osoba, na której spoczywa duża odpowiedzialność, ponieważ klienci bardzo często nie potrafią z w sposób karowy przedstawić swoich oczekiwań i trzeba ich w pewnym stopniu wyczuć- co lubią, czego nie, w czym czują się dobrze. To trudne zadanie biorąc pod uwagę, że najczęściej stylizację poprzedza zaledwie kilkuminutowa rozmowa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here